STOWARZYSZENIE WOLNA TRZEBINIA - ENERGIA MŁODOŚCI, DOJRZAŁOŚĆ POMYSŁÓW

Szpetne reklamy – brudne, poniszczone przez wiatr, wyblakłe przez słońce, pomalowane przez pseudo-graficiarzy, pozrywane całkowicie i także puste miejsca straszące swoim wyglądem to tylko wycinek z tego co codziennie możemy zobaczyć przemieszczając się po powiecie chrzanowskim.

Rynek, były PKS, Podwale, Pogorska, Szpitalna (okolice Tesco) to tylko jedne z miejsc w powiecie chrzanowskim, które najbardziej są “oznaczone” przez kreatywne reklamy mające na celu na dotarcie do swoich odbiorców. Sklep z terenu galerii stracił swoją aktualność, reklama ta mieści się na ul. Pogorskiej, ktoś zapomniał ją usunąć? Takich miejsc jest wiele i najwyższy czas zabrać się na uporządkowanie tego problemu.

Obecnie powiat wygląda jak stara gazeta z reklamami…którą zapomniał ktoś wyrzucić do kosza.
Postępujący czas jak widać odcisnął piętno na reklamach, straszą swoim wyglądem. Wymagają albo całkowitego usunięcia albo wymiany.

Ogólnie zaśmiecają swoim wyglądem krajobraz naszego powiatu a o który powinno się także dbać. Chaos reklamowy panuje nie tylko w naszym powiecie, wystarczy wyjechać poza jego granice.
Projekt ustawy o ochronie krajobrazu utknął (tradycyjnie) w sejmie w 2013 roku, miał on rozwiązać ten problem odgórnie, niestety do chwili obecnej można powiedzieć, że kiedyś…skończyło się tylko na odczytaniu w sejmie

Miał on na celu właśnie pomóc takim władzom lokalnym jak nasz uregulować ten problem, dając instrumenty prawne z zakresie uporządkowania wyglądu krajobrazu miast.

Wyobrażacie sobie jakby wyglądał Rynek chrzanowski bez reklam?

W lipcu 2014 jako pierwsze miasto w UE Grenoble wprowadziło całkowity zakaz ulicznych reklam handlowych, bierzmy te pozytywne wzorce i Burmistrz Miasta Chrzanów niech zrobi coś całkiem odbiegającego od przyjętych norm i wprowadzi ten przepis po raz pierwszy w Polsce w naszym mieście, myślę, że pozytywny rozgłosu dla naszego regionu dałby dużo korzyści. Oczywiście musi mu w tym pomóc Rada Miejska.

Warto usystematyzować rynek reklam handlowych bardziej estetycznie aby nie irytowały swoim wyglądem, może bardziej w jednym określonym miejscu albo jak pisałem powyżej.
Poruszenie tego problemu obecnie ma tylko na celu:

“Reklamodawcy weźcie się do roboty i sprawdźcie swoje reklamy! Nie męczcie naszych oczu. Dość chaosu reklamowego i miejsc które szpecą nasze miasta.”

Akcja prosto z Sao Paulo:

http://www.ulepszpoznan.pl/sao-paulo-miasto-bez-reklam/

 

Cameleon